Aug 25
wat-is-sales-acceleration-software-callmonkey-e1445936744711

Outbound Callcenter; dé basisprincipe van telemarketing

Vanwege de hoge concurrentie op de markt, zijn ondernemingen in binnen- en buitenland op zoek naar een meer effectieve manier om hun klanten te bereiken. Een outbound callcenter is een perfecte oplossing. Met de outbound telemarketing software verhoogt de verkoop en efficiëntie. Daarnaast levert de callcenter software een aanzienlijke besparing op de tijd, die men anders kwijt is aan het administreren van de gegevens op. Dit betekent meer gesprekken met als resultaat meer verkoop!

 

[h2 class=”Enkele tips” span=”Enkele tips voor een goed contact”][/h2]

Telemarketing is het systematisch gebruik van de telefoon met als doel de winst te verhogen. Laat daarom de juiste mensen werken met callcenter software. Om te slagen in telemarketing moet men zich volledig bewust zijn van het belangrijkste doel van het gesprek. Met andere woorden; Wat wilt u bereiken? Wat wilt u dat degene die u belt na het gesprek doet? Gaat het om het genereren van sales leads? Dan moet niet vergeten worden dat tijd geld is, niet alleen voor u, maar ook voor uw potentiële klant. Hieronder volgen enkele tips die bijdragen aan een goed contact met de klant.

  • – Wees helder, beknopt en vertel duidelijk wat de intenties van het gesprek zijn, voordat de klant de kans krijgt op te hangen.
  • – Streef ernaar om natuurlijk over te komen, want niets is erger dan luisteren naar iemand die klinkt alsof hij rechtstreeks uit een boek aan het lezen is.
  • – Vergeet niet dat er vanuit het callcenter ook bereidheid moet zijn om te luisteren naar wat de klant probeert te zeggen.
  • – Respecteer altijd de beslissing van de klant en creëer vertrouwen.

Een geschikte telemarketeer is een goede luisteraar, maar ook iemand die de ander kennis kan laten maken met het product of de dienst die hij/zij aanbiedt. Dit is niet mogelijk als er geen vertrouwen is.

 

[h2 class=”Voordelen” span=”Webbased telemarketing software biedt tal van voordelen “][/h2]

Webbased telemarketing software kent vele voordelen. Medewerkers van het contactcenter zijn overal inzetbaar. Er kunnen snel nieuwe campagnes worden opgezet. Er is inzicht in de productiviteit zowel per medewerker als per locatie. Bovendien komen er geen kostbare investeringen aan te pas, zijn altijd de nieuwste functies beschikbaar en is een dure IT-afdeling op het callcenter voorgoed verleden tijd met SaaS telemarketing software.

Over de schrijver