Contactpagina

Contactpagina in CallMonkey

Sales Funnel fase

Elk adres is gekoppeld aan één van de zeven Sales Funnel fases. Als (Telemarketeer/Telemarketeer (callcenter) zie je alleen de eerste drie fases en als Sales de laatste vier fases. Inside Sales ziet alle fases.

Gebruikers Telemarketeer Sales en Inside Sales en Sales Funnel

Het resultaat van een gesprek (contactpoging) bepaald of een adres veranderd van Sales Funnel fase of dat deze verdwijnt uit de Sales Funnel.

Bellen

Selecteer een nummer uit de pulldown en klik op de belknop

Contactpagina bellen in CallMonkey

Alle telefoonnummer velden komen naar voren in de pulldown. Voeg een telefoonnummer toe wanneer deze ontbreekt. Het telefoonnummer komt dan automatisch naar voren in de pulldown.

Wanneer de pulldown ontbreekt moet het telefoon protocol nog worden toegevoegd bij de gebruiker.

– Softphone
Wanneer de softphone is geactiveerd kun je direct bellen vanuit de browser.

Softphone CallMonkey op contactpagina

StatusBetekenis
Contactpagine status softphone verbinden met VoIP Provider in CallMonkeyVerbinding maken met VoIP Provider
Contactpagina status softphone geregistreerd bij VoIP Provider in CallMonkeyRegisteren bij VoIP Provider
Contactpagina status softphone klaar om te bellen met VoIP Provider in CallMonkeyJe kunt gaan bellen
Contactpagina status softphone verbinding maken in CallMonkeyHet nummer wordt gebeld
Contactpagina status softphone verbinding gemaakt in CallMonkeyDe telefoon gaat over
Contactpagina status softphone in gesprek in CallMonkeyJe bent in gesprek
Contactpagina status softphone gesprek beëindigd in CallMonkeyHet gesprek is beëindigt
Contactpagina status softphone verbinding mislukt in CallMonkeyDe SIP gegevens zijn niet correct

Neem contact op met je administrator wanneer de registratie is mislukt. De SIP gegevens van je VoIP provider zijn dan niet correct.

Adres score

De adres score wordt berekend door alle contactpogingen en bijbehorende contact prioriteit  bij het elkaar op te tellen en te delen door het aantal contactpogingen.

ResultaatcodeContact prioriteitScore
OpenHeel laag (1 Geen Contact)2
TBHoog (4 contactpersoon bereikt)4
Totaal6
Aantal contact pogingen2
Adres score3

Bewerken Lead/Afspraak

Reeds gemaakte leads/afspraken kun je bewerken door het adres op te zoeken in de zoekbalk.

Wanneer je het adres opent dan verschijnen onderstaande keuzes.

Contactpagina vervangen lead afspraak in CallMonkey
De keuze is belangrijk i.v.m. het aantal leads/afspraken in de rapportages.

Wanneer het gaat om het verplaatsen van een lead/afspraak wil je niet dat het geteld wordt als lead/afspraak voor vandaag maar moet de originele datum van de lead/afspraak worden behouden.

– Vervangen Lead/Afspraak
Wanneer een Lead/Afspraak wordt bewerkt dan wordt de oude Lead/Afspraak automatisch vervangen.

Bij de oude Lead/Afspraak staat dan ‘Vervangen Lead/Afspraak’ in de contacthistorie.

Contactpagina vervangen lead afspraak in CallMonkey

De oude contactpoging wordt vervangen omdat een adres maar één keer als Lead/Afspraak in de rapportages naar voren mag komen.

Wanneer de contactpoging Lead/Afspraak wordt vervangen door terugbellen dan wordt de Lead/Afspraak automatisch verwijderd uit de rapportage.

Contact historie

In de contacthistorie staan alle contactpogingen gegroepeerd weergegeven. Er zijn 3 tabbladen;

  • Alle contactpogingen met de juist contactpersoon
  • Alle verstuurde e-mails
  • Alle contactpogingen
Contactpagina contacthistorie in CallMonkey

– E-mail status
Per verzonden e-mail kan de status worden bekeken.

Contactpagina e-mail status icoontje contact historie in CallMonkey

IconOmschrijvingOmschrijving
VerwerktDe e-mail moet nog worden verstuurd.
UitgesteldDe ontvangende e-mail server heeft de e-mail tijdelijk geweigerd
BouncedDe ontvangende e-mail server kan of wil de e-mail niet accepteren
AfgeleverdDe e-mail is succesvol afgeleverd bij de ontvangende email server
GeopendDe ontvanger de e-mail geopend
GekliktDe ontvanger heeft op een link in de e-mail geklikt

– Gespreksopname
Gespreksopname is alleen mogelijk wanneer je gebruik maakt van onze geïntegreerde softphone. Alle gesprekken worden dan standaard opgenomen.

Contactpagina gespreksopname gebruiker contactpoging in Callmonkey
De gespreksopnames worden automatisch verwijderd na een aantal weken

Onbestelbare e-mail

Onbestelbare e-mails zijn de e-mails die niet bezorgt konden worden. Er verschijnt een rode balk met daarin het e-mail adres en de reden waarom de e-mail niet bezorgt kon worden.

Contactpagina-onbestelbare-e-mail-in-CallMonkey

De meest voorkomende redenen zijn;

– Bounced Address
Een e-mail is gebounced wanneer het door de ontvangende mailserver wordt afgewezen. De meest voorkomende oorzaken zijn een verkeerd gespeld e-mailadres, een niet bestaand e-mailadres of wanneer de inbox van de ontvanger vol is.

– Invalid
Een e-mail is invalid wanneer het niet is geformatteerd volgens de e-mail formaat standaard of wanneer het e-mail adres bestaat niet bij de e-mailserver van de ontvanger.

– Blocked
Het IP-adres van de CallMonkey e-mailserver is terecht gekomen op een zwarte lijst van een ISP. Stuur een e-mail met een screenshot naar ons support e-mail adres en we nemen contact op met deze ISP.

Tijdregistratie

De tijd dat je met een adres bezig wordt gebruikt in de verschillende rapportages. De tijd die wordt opgeslagen als adrestijd wanneer je klikt op één van de groene knoppen ‘Oke en Stop’ of ‘Oke en Volgende’.

Contactpagina oke en volgende en oke en stop in CallMonkey

De adrestijd is opgebouwd uit drie verschillende tijden.

  1. Voorbereidingstijd
  2. Beltijd  (CP bereikt tijd)
  3. Afrondingstijd

De voorbereidingstijd begint op het moment dat het adres wordt geopend en eindigt wanneer er op de groene belknop wordt gelikt, dan begint de beltijd.

De beltijd wordt volledig opgeslagen als CP bereikt tijd wanneer er een gesprek is geweest met de juiste contactpersoon. De beltijd eindigt wanneer de verbinding wordt verbroken en dan begint de afrondingstijd.

De afrondingstijd eindigt wanneer er op de knoppen ‘Oke en Stop’ of ‘Oke en Volgende’ wordt gelikt.

Wanneer je op ‘Stop’ of ‘Volgende’ klikt wordt de tijd opgeslagen als wachttijd.

Stop en volgende

Knoppen-stop-en-volgende-in-CallMonkey

Wanneer je op ‘Stop’ klikt wordt het adres teruggeplaatst in de contactlijst met dezelfde opvolgdatum en -tijd.

Wanneer je op ‘Volgende’ klikt komt het adres pas weer over 60 minuten naar voren in de contactlijst.

De knop ‘Volgende’ komt alleen naar voren wanneer er op de startpagina op de knop ‘Volgend adres’ hebt geklikt.

Gespreksnotitie veld

Je kunt het gespreksnotitie veld gebruiken wanneer je al relevante informatie verkrijgt maar nog niet weet wat de uitkomst van het gesprek zal zijn.

De inhoud van het veld wordt automatisch doorgekopieerd wanneer je op een resultaatcode klikt.

Contactpagina gespreksnotitieveld in CallMonkey

Adres samenvatting

In de adres samenvatting kan een samenvatting van de belangrijkste gegevens van het adres worden getoond. Welke gegevens er worden getoond kan worden ingesteld bij de desbetreffende campagne.

Formulier

Alles onder het gespreksnotitie veld kan naar wens worden samengesteld door de administrator in het onderdeel formulieren.  Een formulier kan bestaan uit één of meerdere blokken. Er zijn drie soorten blokken;

De administrator kan ook een interactief formulier (enquête) aanmaken.

Contactpagina-formulier-met-resultaatcodes-velden-en-begeleidende-tekst-in-CallMonkey

Begeleidende tekst

De administrator kan begeleidende teksten toevoegen aan het formulier. De velden die aanwezig zijn op het formulier kunnen dynamisch worden toegevoegd aan de begeleidende tekst.

Tekst-block-contactpagina-CallMonkey

Resultaatcodes

De administrator kan de resultaatcodes toevoegen aan het formulier.

De resultaatcodes zijn vaak gegroepeerd opgenomen op het formulier. Standaard zijn er zes gegroepeerde resultaatcode (dit kan zijn aangepast door de administrator)

  1. Niet terugbellen
  2. Terugbellen (Contactpersoon  niet bereikt)
  3. Terugbellen (Contactpersoon bereikt)
  4. Lead/Afspraak
  5. Offerte
  6. Order/Verloren
De resultaatcodes die naar voren komen op het formulier zijn gebaseerd op soort gebruiker. De telemarketeer ziet alleen de resultaatcodes 1 t/m 4. De accountmanager ziet allen de resultaatcodes 5 t/m 6. Een inside sales gebruiker ziet alle resultaatcodes. 

1. Niet terugbellen
Hieronder vallen de resultaatcodes waarmee aangegeven kan worden dat

  • er geen contact mogelijk was,
  • het adres niet tot de doelgroep behoorde
  • een adres reeds klant is.
  • er geen interesse is (contactpersoon wel of niet gesproken)
Contactpagina-formulier-niet-terugbellen-in-CallMonkey

2. Terugbellen (contactpersoon niet bereikt)
Er zijn standaard 4 resultaatcodes in deze groep. Twee voor wanneer er überhaupt geen contact is geweest en twee als er wel contact is geweest maar niet met de juiste contactpersoon.

Contactpagina-formulier-reslutaatcodes-terugbellen-cp-niet-bereikt-in-CallMonkey

De resultaatcodes ‘Voicemail’ en ‘In gesprek’ hebben de contact prioriteit  Heel laag (1 Geen Contact) en de resultaatcodes ‘TB (CP niet bereikt)’ en ‘TB + E-mail (CP niet bereikt)’ hebben de contact prioriteit Gemiddeld (3 contactpersoon niet bereikt)

3. Terugbellen (Contactpersoon bereikt)
De resultaatcodes waarmee aangegeven kan worden dat er contact is geweest met de juiste contactpersoon vallen in deze groep.

Contactpagina-formulier-reslutaatcodes-terugbellen-cp-bereikt-in-CallMonkey

De resultaatcodes ‘TB’ en ‘TB + Email’ hebben de contact prioriteit ‘Hoog (4 contactpersoon bereikt)‘ en de resultaatcodes ‘TB (hoge prioriteit)’ en ‘TB + Email (hoge prioriteit)’ TB + E-mail (CP niet bereikt)’ hebben de contact prioriteit ‘Heel hoog (contactpersoon bereikt, hoge prioriteit‘.

De adressen met de contact prioriteit ‘Heel hoog (contactpersoon bereikt, hoge prioriteit‘ worden altijd als eerste aangeboden.

Wanneer de keuze ‘Biedt ook adressen aan met hoge prioriteit uit andere campagnes’ is aangevinkt op de startpagina komen de adressen met deze contact prioriteit uit andere campagnes ook naar voren.

Startpagina-optie-adressen-met-hoge-prioriteit-in-CallMonkey
Wanneer de juiste contactpersoon is bereikt dan blijft het adres gekoppeld aan de gebruiker die de juiste contactpersoon voor het eerst heeft gesproken.

4. Lead/Afspraak
In deze groep vallen de resultaatcodes ‘Lead’ en ‘Afspraak’.

Contactpagina-formulier-reslutaatcodes-lead-afspraak-in-CallMonkey

Het adres wordt overgedragen aan een accountmanager voor verder opvolging.

Bij de resultaatcode ‘Lead’ kan alleen de accountmanager worden geselecteerd en kan het zijn dat er een notificatie e-mail wordt verstuurd.

Resultaatcodes-resultaatcode-met-toon-account-manager-op-contactpagina-in-CallMonkey.

Wanneer er wordt geklikt op de resultaatcode ‘Afspraak’ verschijnt naast de accountmanager pull-down ook de agenda van de accountmanager.

Resultaatcodes-resultaatcode-met-toon-account-manager-en-agenda-op-contactpagina-in-CallMonkey.

5. Offerte
Hieronder vallen de resultaatcodes

Resultaatcode-Negatief-en-Afvoeren-in-scherm-gebruiker

6. Order/Verloren
Hieronder vallen de resultaatcodes

Resultaatcode-Negatief-en-Afvoeren-in-scherm-gebruiker

Wanneer de resultaatcode niet schuingedrukt is, zie je het Resultaatcode detail scherm. Afhankelijk van de soort Resultaatcode komen er verschillende opties naar voren:

  • Opmerkingenveld
  • Opvolgdatum en -tijd
  • E-mail
  • Afspraak
  • Offerte
  • Order
  • Verloren
Resultaatcode-Negatief-en-Afvoeren-in-scherm-gebruiker

Opvolgen E-mail

Resultaatcode-met-opvolgdatum-en-opmerking-in-contactpagina-in-CallMonkey

Velden

De administrator kan velden toevoegen aan het formulier. Vaak zijn de velden gegroepeerd naar contactpersoon en organisatie gerelateerde velden.

Contactpagina-velden-in-CallMonkey

Interactief formulier (enquête)

Het formulier kan ook opgebouwd zijn als een interactief formulier (enquête). Onderaan de pagina verschijnen dan groene knoppen.

visualisatie-op-dynamische-enquete-op-de-contactpagina

Door op één van de groene knoppen te klikken wordt je doorgeleid naar het volgende onderdeel.

Heeft dit artikel geholpen? (Verplicht)
JaNee

Wat kunnen wij doen om artikelen zoals dit te verbeteren?

captcha

  • Bel ons!

    020 - 7470001