Bellen met onze geïntegreerde softphone

> In dit artikel

Belangrijk

De instelling SIP ALG in de router moet uitgeschakeld zijn.

SIP ALG (SIP Application Layer Gateway) is een speciaal stukje software in NAT (Network Address Translation) routers. Deze software probeert de problemen die NAT veroorzaken in samenwerking met SIP op te lossen. Helaas maakt SIP-ALG vaak meer kapot dan het oplost.

Het is daarom van groot belang dat SIP ALG word uitgezet in de router. Gebeurt dit niet dan ontstaan er allerlei rare problemen waarbij het account zich niet kan registreren of er niet mee gebeld kan worden (of soms zelf zaken als eenzijdige audio etc).

Ga naar deze pagina http://www.whichvoip.com/voip-test-html5.htm en volg de stappen in deze video https://www.youtube.com/watch?v=EsASGJncMf8 om te achterhalen of de SIP ALG instelling staat uitgeschakeld op je router.

Softphone CallMonkey op contactpagina

Het enig wat je nodig hebt zijn de SIP-gegevens van je VoIP Provider. Kies voor één van onze VoIP Providers wanneer je nog geen VoIP Provider hebt.

SIP gegevens

Ga naar een gebruiker en klik op ‘SIP gegevens toevoegen’.

Softphone sip gegevens invoeren van VoiP provider in CallMonkey

Vul de SIP gegevens in van je VoIP Provider

Softphone sip gegevens toevoegen van VoiP provider in CallMonkey

De softphone is nu gekoppeld aan je VoIP Provider.

Softhphone verbonden in CallMonkey
Het telefoon protocol wordt automatisch inactief gemaakt wanneer je onze softphone gebruikt

Bellen met de softphone

Wanneer de softphone is gekoppeld verschijnt deze automatisch op de contactpagina.

De softphone verschijnt niet wanneer je bent ingelogd als administrator.
Softphone CallMonkey op contactpagina

Gespreksopname (Beta)

De gesprekken worden opgenomen bij een externe leverancier. Helaas komt het heel soms voor dat de gespreksopname niet opgeslagen door deze externe leverancier. Hierdoor kunnen de gespreksopnames niet worden toevoegen. Zorg daarom altijd voor een backup.

Gespreksopname kan per gebruiker worden toegevoegd aan een periodiek abonnement in combinatie met onze geïntegreerde softphone.

Een gebruiker kan alle gespreksopnames beluisteren.

Contactpagina gespreksopname gebruiker contactpoging in Callmonkey

De administrator kan de gesprekken beluisteren, verwijderen en downloaden.

Contactpagina admin afluisteren gespreksopname

De gespreksopnames van adressen die worden verwerkt met de resultaatcode Lead/Afspraken worden 8 weken bewaard. De gespreksopnames van alle andere resultaatcodes worden 3 weken bewaard.