Aug 25

Telemarketing kan uw bedrijf verbeteren; 5 redenen

Het is tegenwoordig geen geheim meer dat telemarketing voor uw bedrijf geweldig kan zijn. Met outbound telemarketing software kan een callcenter uw onderneming nog meer verbeteren. Bent u benieuwd hoe? Leest u dan vooral even verder.

1) Bespaar op tijd, want tijd is geld!
Outbound callenters kunnen in de regel direct voor u aan de slag. U bent geen tijd kwijt om eerst uw eigen telemarketing contactcenter op te richten. Telefoon- en klantenservice medewerkers zijn al getraind in het succesvol omgaan met potentiƫle en toegewijde klanten via de telefoon. Een training vooraf zal zodoende niet nodig zijn. Zij kunnen direct aan het werk met de callcenter software. Dit levert u een aanzienlijke tijdsbesparing op. Het enige wat u hoeft te doen is het inhuren van de juiste telemarketing medewerkers.

2) Expertise
Doordat de telemarketeers al over ruime ervaring beschikken, kunnen zij gemakkelijk vooruitkijken en omgaan met zakelijke ontwikkelingen. Dit in tegenstelling tot een onervaren in-house callcenter medewerker. Daarnaast zijn ze sneller in staat een gesprek succesvol af te ronden. Telemarketeers zijn meestal zowel opgeleid in de ‘klas’ als in het ‘veld’. Zij weten hoe zij om moeten gaan met problematische situaties als onverwachte taaluitspraken en bijvoorbeeld woedende klanten. Vergeet nooit dat wanneer u voor outbound telemarketing software en de callcenter medewerker betaalt, u niet alleen betaalt voor het gemak, maar tevens ook voor deskundigheid.

3) Flexibiliteit
Telemarketeers die aan de slag gaan met SaaS telemarketing software zijn zeer flexibel. Zo kunt u ze inzetten voor bijvoorbeeld meerdere talen, voor nu of in de nabije toekomst, maar u kunt de contactcenter medewerkers eveneens voor een paar maanden inzetten, bijvoorbeeld voor een bepaald onderzoek. Ze zijn in staat om een verscheidenheid aan bedrijfsbehoeften te bewerkstelligen en zijn zeer flexibel als het gaat om inzet, tijd en het doel van de gesprekken.

4) Kosten
In plaats van de acquisitie en het opleiden van telemarketing agenten en het opnieuw configureren van de set-up van uw huidige kantoor en de veranderingen die nodig zijn, betaalt u reeds voor een actief outbound callcenter. U bereikt hiermee naar alle waarschijnlijkheid dezelfde of juist hogere resultaten dan wanneer u zelf een dergelijke operatie op touw gaat zetten. Als u webbased telemarketing software ofwel contactcenter software aanschaft, kan een callcenter hier direct mee aan de slag.

5) Gemak
Het gemak dat het hebben van een groep hoog opgeleide en professionele mensen die voor u werken, is wellicht nog de beste reden om te kiezen voor een callcenter en telemarketing software. U kunt het werk volledig uitbesteden, zodat het buiten uw kantooromgeving wordt gedaan. Natuurlijk kunt u ook een kantoor inrichten binnen uw bedrijf waarvandaan de telemarketeers hun werk kunnen doen. Voor welke manier u ook kiest, uw kantooromgeving hoeft niet te lijden onder het onophoudelijk bellen, u hoeft zich geen zorgen te maken over het trainen van uw telefonische verkoopagenten en u kunt zo veel of zo weinig als u wilt betrokken zijn bij de ontwikkelingen.

Kies voor gemak, kies voor een callcenter met acquisitie software webbased!

Over de schrijver