Aug 25
wat-is-sales-acceleration-software-callmonkey-e1445936744711

Wat is Sales Acceleration Software?

wat is sales acceleration software callmonkey

A new kid in town of oude wijn in nieuw vaten?
Sales Acceleration Software is software waarmee een organisaties structureel haar doelgroep (markt) bewerkt met als doel het verhogen van de omzet. Het is in essentie een combinatie van outbound callcenter telemarketing software met CRM software voor de B2B.

 

Outbound callcenter telemarketing software

+

CRM software

 

Outbound callcenter telemarketing software
De meeste outbound callcenter software pakketten zijn gericht op productie; het verrichten van zo veel mogelijk belletjes per uur met als doel zoveel mogelijk afspraken maken. Nadat het doel is behaald houdt het proces op en moet de afspraak in andere software worden toegevoegd om verder op te volgen. De aanschaf van een outbound callcenter softwarepakket is duur en de implementatie is ingewikkeld. Er is veelal iemand nodig van de ICT afdeling om de software in te richten en te onderhouden. Maar het belangrijkste nadeel is misschien wel het korte termijn karakter. Potentiële klanten die nu geen interesse hebben of pas op langere termijn interessant kunnen zijn worden direct afgevoerd. Terwijl opvolgen in de toekomst de juiste strategie zou moeten zijn. De nadelen van een outbound callcenter software systeem op een rij:

  • Puur gericht op productie i.p.v. kwaliteit
  • Afspraak maken op korte termijn is het doel
  • Duur in aanschaf
  • ICT afdeling nodig
  • Geen structurele marktbewerking

Naast deze nadelen zijn er ook een tweetal belangrijke voordelen. De callcenter software zorgt ervoor dat het juiste adres automatisch op het juiste moment naar voren komt en dat de contactpoging snel verwerkt wordt. De voordelen van een outbound callcenter software systeem zijn daarom:

  • Juiste adres komt op juiste moment naar voren
  • Contactpoging is snel te verwerken

CRM software
De voordelen van outbound callcenter software zijn gelijk de grote nadelen van CRM software. De naam zegt het al: Customer Relationship Management; het onderhouden van de relatie met bestaande klanten. Het gaat dus niet om nieuwe klanten; het structureel benaderen van de potentiële doelgroep.

Wanneer bijvoorbeeld een doelgroep uit 8.000 potentiële klanten bestaat is het bijna ondoenlijk om deze vanuit een CRM applicatie te benaderen. Het grootste nadeel is hierbij het zoeken; elke keer moet achterhaald worden welk adres op het juiste moment gecontacteerd moet worden. Hierdoor ligt het aantal contactpogingen per dag met outbound callcenter software op gemiddeld 160 en met CRM software komt dit aantal niet hoger uit dan 50.

De oplossing is Sales Acceleration Software
Sales Acceleration Software is specifiek bedoeld voor B2B bedrijven die op een structurele en optimale manier de doelgroep (markt) willen benaderen met als doel het verhogen van de omzet. Sales Acceleration Software maakt namelijk gebruik van de voordelen van outbound callcenter software om de doelgroep te kwalificeren en van CRM processen om de gemaakte afspraken op te volgen.

 

Over de schrijver